صفحه کلید پوشیدنی، ماوس و کنترل حرکت برای معلولین یک وسیله قابل پوشیدن است که عملکردهایی همچون صفحه کلید، موس و کنترل حرکات هوا را فراهم می‌کند. این دستگاه شامل یک مجموعه از حلقه‌ها و سنسورها است که روی انگشتان قرار می‌گیرد و با تپ زدن روی سطح دست، حرکات انگشتان را تشخیص می‌دهد. با استفاده از تپ و حرکات انگشتان، می‌توانید متن را تایپ کنید، صفحات وب را مرور کنید و حتی کنترل حرکات هوا را انجام دهید. این وسیله مناسب برای افرادی است که نیاز به راحتی و سرعت در ارتباط با دستگاه‌های الکترونیکی دارند و به دنبال یک راه متفاوت برای تعامل با آنها هستند همچنین برای افراد که دارای معلولیت جسمی حرکتی هستند نیز کاربرد دارد.

صفحه کلید پوشیدنی: یک صفحه کلید پوشیدنی عموماً به صورت یک دستکش طراحی شده است که دارای صفحه کلید کوچکی بر روی آن قرار دارد. با استفاده از این صفحه کلید پوشیدنی، افراد معلول می توانند با حرکات انگشتان خود کلیدها را فشار داده و به کامپیوتر دستورات مورد نظر را ارسال کنند.

ماوس پوشیدنی: ماوس پوشیدنی یک ابزار کمکی است که به افراد با محدودیت حرکتی کمک می کند تا حرکت ماوس را کنترل کنند. این ماوس معمولاً به صورت یک دستکش یا پد کوچکی طراحی شده است که با حرکات دست و انگشتان کاربر، حرکت ماوس را تشخیص می دهد و این حرکات را به کامپیوتر منتقل می کند.

کنترل حرکت: کنترل حرکت یک ابزار کمکی است که به افراد با محدودیت حرکتی کمک می کند تا حرکت و کنترل دستگاه‌های الکترونیکی را با استفاده از حرکات بدن خود انجام دهند. این ابزار معمولاً شامل سنسورهایی است که حرکات بدن را تشخیص می دهد و به دستگاه مورد نظر ارسال می کند تا عملکرد آن را کنترل کند.

این ابزارها برای افرادی که قادر به استفاده از دستهای خود به طور کامل نیستند، بسیار مفید هستند. آنها به این افراد امکان می دهند تا با استفاده از حرکات بدن و عضلات قابل استفاده دیگر، به طور مستقل و از راه دور با دستگاه‌های الکترونیکی ارتباط برقرار کنند و آنها را کنترل کنند.

Amazon.com: TAPWITHUS Tap Strap 2 - Wearable Keyboard, Mouse & Air Gesture Controller (Small-2021) : Industrial & Scientific

البته، ابزارهایی که برای کنترل حرکت استفاده می‌شوند، معمولاً نیاز به آموزش و تمرین دارند تا فرد بتواند با آنها به طور موثر کار کند. برخی از این ابزارها قابلیت سفارشی‌سازی دارند تا به نیازهای خاص هر فرد و معلولیت حرکتی او پاسخ دهند.

همچنین، تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری نیز در حال توسعه هستند که به افراد با معلولیت حرکتی امکان کنترل دستگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های بی‌سیم، استشعار حرکت، تشخیص صدا و غیره را می‌دهند. این نوآوری‌ها به افراد معلول کمک می‌کنند تا به طور مستقل و راحت‌تر با دنیای دیجیتال در ارتباط باشند.

استفاده از این ابزارها، به افراد معلول اجازه می‌دهد تا در انجام وظایف روزمره، دسترسی به اطلاعات و سرویس‌های آنلاین، برقراری ارتباط با دیگران و شرکت در فعالیت‌های تفریحی و فکری شرکت کنند.