دستگاه‌های پوشیدنی به افراد کمک می‌کنند صداها را در محیط خود احساس کنند

دستگاه های مچ دست Neosensory بازخورد ارتعاشی برای صداها ارائه می دهند

دستگاه‌های جدیدی که صدا را به الگوهای پویا ارتعاشات تبدیل می‌کنند دقیقاً این کار را انجام می‌دهند و به افرادی که ناشنوا یا کم شنوا هستند کمک می‌کنند تا به اطلاعات حیاتی به روشی منحصر به فرد دسترسی پیدا کنند. شرکت Neosensory اکنون دستگاه‌های پوشیدنی شبیه ساعت مچی ارائه می‌کند که با ارسال ارتعاشات از طریق سیستم عصبی به مغز، حلزون گوش را تقلید می‌کند و به طور موثر کانال حسی دیگری را به مرکز پردازش شنوایی مغز ایجاد می‌کند.

1) تبدیل صدا به ارتعاشات منحصر به فرد

فناوری ساخت آنها اساساً بر ارسال جریان های داده به است و حس لامسه که به عنوان بازخورد لمسی شناخته می شود.

2) تنظیمات قابل تنظیم از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند دستگاه های پوشیدنی را می توان بر اساس تنظیمات کاربر برنامه ریزی کرد. مثلا:

حالت روزمره با محیط اطراف کاربر تنظیم می شود و نویز غیرضروری پس زمینه را حذف می کند.

حالت خواب صداهایی مانند خروپف را فیلتر می کند و در عین حال کاربر را نسبت به صداهای اضطراری مانند آژیر یا هشدار دود هشدار می دهد.

حالت موسیقی به کاربران این امکان را می دهد که نبض ضربان را همراه با تفاوت های ظریف ملودی احساس کنند.

این پوشیدنی همچنین دارای تنظیمات زنگ هشدار است که کاربران می توانند با الگوی ارتعاشی دلخواه خود آن را سفارشی کنند.

3) تایید شده برای استفاده برای جانبازان کم شنوایی و وزوز گوش

4) تفاوت این محصولات با فناوری کمکی فعلی

دستگاه های شنیداری کمکی مانند حلقه های شنوایی، سیستم های FM، سیستم های مادون قرمز و لوازم جانبی سمعک برای ارائه صدا به تقویت کننده تکیه می کنند. دستگاه‌های هشدار کمکی، مانند لرزاننده تخت و چراغ‌های چشمک زن، از لمس و دید برای هشدار به کاربران در مورد موقعیت‌های هشدار استفاده می‌کنند. همچنین اپلیکیشن‌های ساعت هوشمند جدیدی وجود دارند که صداها را شناسایی کرده و به صورت متن روی صفحه ساعت نمایش می‌دهند، مانند SoundWatch رایگان برای ساعت‌هایی که از سیستم‌عامل اندروید گوگل استفاده می‌کنند.

محصولات Neosensory از جایگزینی حسی برای تغذیه مستقیم اطلاعات صوتی از طریق پوست به مغز استفاده می کنند. آنها برای افرادی که ناشنوا به دنیا آمده اند و همچنین کسانی که با شنوایی متولد شده اند اما در حال حاضر از سمعک یا سایر دستگاه های گوش دادن کمکی استفاده می کنند، است. کاربران پوشیدن مچ دست را به عنوان یک تجربه شنوایی سه بعدی توصیف می کنند.

5) روشن کردن

محصول Clarify برای افرادی که کم شنوایی با فرکانس بالا دارند در نظر گرفته شده است. دستگاه را می توان طوری برنامه ریزی کرد که لرزش داشته باشد تا صداهای مختلف با صدای بلند را نشان دهد. پس از چند هفته، مغز شروع به سازگاری می کند و بازخورد لمسی را در مسیرهای شنوایی وارد می کند.

6) آگاهی صدا

محصول Sound Awareness برای افرادی که ناشنوا یا کم شنوایی شدید هستند در نظر گرفته شده است. این می تواند صداهای مهمی مانند زنگ در، دویدن آب، صحبت کردن مردم، پارس سگ ها، گریه نوزادان و غیره را به کاربر نشان دهد.

Home - Neosensory