ساعت هوشمند بریل به افراد نابینا اجازه می‌دهد پیام‌های متنی و کتاب‌های الکترونیکی روزانه را به صورت آنلاین بخوانند

تا به حال، کاربران گوشی های هوشمند نابینا مجبور بودند برای یافتن راه خود در اینترنت و دنیای دیجیتال به سیری و سایر خوانندگان اعتماد کنند، اما یک دستگاه جدید در حال توسعه در کره جنوبی ممکن است تجربه آنها را با تبدیل فوری پیام های متنی و سایر اطلاعات به طور کامل تغییر دهد.

Dot، دستگاهی که مانند یک ساعت دور مچ دست بسته می‌شود، از آهن‌ربا و شبکه‌ای از پین‌ها برای ایجاد چهار کاراکتر بریل در یک زمان استفاده می‌کند که با سرعت قابل تنظیم تغییر می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد پیام‌های متنی را بخوانند و از برنامه‌ها در هر دستگاهی از طریق بلوتوث استفاده کنند.

اریک جو یون کیم، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل استارت‌آپ Dot، به Tech in Asia گفت که امیدوار است نوآوری شرکتش افراد نابینا را آزاد کند تا با دستگاه‌های خود با شرایط خود تعامل داشته باشند. او گفت: «تا به حال، اگر مثلاً از نامزدتان پیامی در iOS دریافت می‌کردید، باید به سیری گوش می‌دادید که آن را با آن صدا برایتان می‌خواند که غیرشخصی است». آیا ترجیح نمی دهید خودتان آن را بخوانید و صدای نامزدتان را بشنوید که آن را در ذهنتان می گوید؟

کیم به Tech in Asia گفت: ۹۰ درصد از نابینایان پس از تولد نابینا می شوند و در حال حاضر هیچ چیزی برای آنها وجود ندارد . آنها به طور ناگهانی دسترسی خود را به اطلاعات از دست می دهند. “نقطه یا Dot می تواند راه نجات آنها باشد، بنابراین آنها می توانند خط بریل را یاد بگیرند و از طریق انگشتان خود به اطلاعات روزمره دسترسی داشته باشند.”

Introducing: The Dot Braille Smartwatch For The Visually Impaired - Hodinkee