سیستم Maptic متشکل از یک حسگر بصری است که در اطراف گردن قرار میگیرد و واحدهای بازخورد ارتعاشی که در اطراف مچ قرار میگیرند، به طور مجزا به کاربران کمبینا کمک میکند تا در دنیای اطراف خود حرکت کنند.
حسگر سطح قفسه سینه اشیاء را در میدان های بینایی تشخیص می دهد و اطلاعات را به یک برنامه می فرستد، که اطلاعاتی را که واحدها در اطراف مچ دست یا لباس پوشیده اند، منتقل می کند. از طریق بازخورد لمسی (موتوری که تلفن را به لرزش در می آورد)، کاربران از طریق یک محیط فیزیکی هدایت می شوند.
با استفاده از GPS گوشی، برنامه میتواند کاربر را از طریق ارتعاشات در سمت چپ و راست بدن در زمانی که کاربر نیاز به چرخش دارد، به مقصدهای انتخابی هدایت کند.
ناوبری لمسی سیستم همچنین حس دیگری را آزاد می کند: شنوایی
استفاده از حس لامسه شنوایی را برای تشخیص خطرات فوری آزاد می کند، که حس غالب در هنگام اختلال بینایی است. کسانی که شیفته Maptic هستند باید Sunu را نیز بررسی کنند، یک مچ بند بازخورد لمسی که از سونار برای هدایت کاربران از طریق موانع استفاده می کند.
این سیستم قابلیتهای متعددی دارد که میتواند به معلولین در زندگی روزمره کمک کند. این سیستم به عنوان یک واسط حسی عمل میکند و اطلاعات حسی را به کاربران منتقل میکند. در ادامه، به برخی از کاربردهای Maptic برای معلولین اشاره میکنم:
۱. راهنمایی مکانی: سیستم Maptic میتواند به معلولین کمک کند تا در محیط های عمومی و ناشناخته بهتر جهت بگیرند. با استفاده از الگوهای لمسی و لرزش ها، این سیستم میتواند به آنها اطلاعات در مورد موانع، پله ها، و اشیا دیگر را منتقل کند و به آنها کمک کند تا بهتر و ایمنتر در محیط حرکت کنند.
۲. تشخیص موانع: Maptic میتواند به معلولین کمک کند تا موانع را تشخیص داده و در نتیجه، از برخورد با آنها جلوگیری کنند. با الگوهای لرزشی خاصی که توسط سیستم ایجاد میشود، معلولین میتوانند موانع را تشخیص داده و به آنها واکنش نشان دهند. این میتواند در جلوگیری از سانحهها و تصادفات کمک کند.
۳. واسط کاربری: Maptic میتواند به عنوان یک واسط کاربری برای دستگاههای الکترونیکی استفاده شود. با استفاده از الگوهای لمسی و لرزش ها، معلولین میتوانند به راحتی با دستگاههای الکترونیکی تعامل کنند و آنها را کنترل کنند. این میتواند به آنها کمک کند تا به اطلاعات و خدمات مختلف دسترسی پیدا کنند.
۴. بازی های واقعیت مجازی: Maptic میتواند در بازی های واقعیت مجازی برای معلولین استفاده شود. با استفاده از الگوهای لرزشی و لمسی، این سیستم میتواند تجربه های حسی جذاب و غنی را در بازی ها برای آنها ایجاد کند و به آنها امکان تعامل با محیط و شخصیتهای بازی را بدهد.
سیستم Maptic با استفاده از فناوری لرزش های الکترونیکی، به معلولین امکان ایجاد تجربه های حسی متنوع را می دهد. امیدوارم که این سیستم در آینده بتواند به عنوان یک راهکار موثر و کمکی برای معلولین مورد استفاده قرار بگیرد و کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد.